domingo, 16 de diciembre de 2012

Setè taller de cançons infantils i dinàmiques de grups.


A la classe d’avui varem realitzar dos tallers.

En primer lloc, varem realitzar el taller de cançons de falda infantils, per tant eren per a nadons, en canvi, al taller anterior varem aprendre cançons per a nens més grossos, de a partir de cinc anys.

Ens ficarem en rotllana i na Natalia i Ana Bonet ens varen mostrar i cantar cançons infantils, les quals cantàvem amb elles. Algunes d’aquestes cançons eren:

  1. Ballmanetes.

“Ballmanetes, toca galtetes,

toca-les tu, que les tens boniquetes.

La ball, ball, la cueta de la gallina;
 
la ball, ball, la cueta del nostre gall.

Nostre gall és cantador ,

canta de dia, canta de dia.

Nostre gall és cantador,

canta de dia i de nit no.”


  1. Aquest és el pare...

“Aquest és el pare,

aquesta és la mare,

aquest fa les sopes,

aquest se les menja totes,

i aquest fa: piu, piu,

que no n’hi ha pel caganiu?”.


3. L’elefant amb bicicleta.

“Mireu, allà dalt,

amb els estels què hi ha!

És un gros animal,

que amb bicicleta va.

És un elefant,

i doncs, què us penseu?

Té una cua al darrera

i una trompa al davant.”


Va ser un taller molt divertit, a més a més, varem aprendre i intercanviar cançons infantils entre nosaltres i practicar les que ja coneixíem. Penso que és un recurs necessari com a futures mestres ja que a través de les cançons els infants aprenen moltes coses, a la vegada que es diverteixen.

A la segona part de la classe, varem realitzar el taller de dinàmiques de grup. Aquest taller el varen fer na Nieves, na Cira i n’Anna Arabí.

Va començar na Nieves fent la dinàmica del petó. Aquesta consistia en ficar-nos en rotllana i desprès d’una breu explicació de com l’havíem de fer començàrem a dur-la a la pràctica. Va començar na Nieves donant-li un petó on ella volia al porquet de peluix i així tots els membres que hi estàvem a la rotllana. Quan va arribar el porquet imaginari a les mans de na Nieves aquesta ens va dir que havíem de fer a continuació, que era donar-li un peto al company de la dreta on li havíem donat el petó al porquet imaginari.

Tot seguit, na Cira va explicar la seva dinàmica. Aquesta consistia en escriure individualment en un paper tres desitjos, tres virtuts i tres defectes. Una vegada escrits, el doblegarem i el ficarem dins un globus el qual varem inflar d’aire (cal dir que tots els globus eren del mateix color). Quan varem tenir tots els globus preparats, ens varem ficar en rotlla i amb els ulls tancats llançarem els globus al centre. A continuació, obrirem els ulls i agafarem un dels globus que hi havia al mig per desprès explotar-lo i llegir individualment el que ficava el paper que tenia dins. Tornarem a col·locar-nos en rotllana i un per un, llegirem el paper que tenia intentant esbrinar a qui pertanyia.

L’última dinàmica, realitzada per n’Anna, consistia en escriure individualment en un paper un adjectiu positiu de cadascú dels companys que hi havia a classe incloent a la professora. Una vegada varem escriure tots els seus adjectius, ens ficarem en rotllana i n’Anna ens va explicar el que havíem de fer a continuació. Havíem de sortir d’un en un al mig de la rotllana i cadascú dels membres del cercle havíem de llegir aquell adjectiu positiu que li havíem ficat a aquell company/a.
A continuació d’aquesta, n’Anna ens va fer ficar-nos en fila i passar d’un en un per veure allò que tenia en una capsa juntament dient-nos una frase pareguda a aquesta: 

“"TU ETS EL PERSONATGE QUE AQUESTES BUSCANT
TU ETS LA PERSONA MÉS MERAVELLOSA DEL MÓN ... "

Aquestes varen ser els dos tallers que varem realitzar en aquesta classe, per una banda, el taller de cançons infantils i per altra banda, el taller de dinàmiques de grup.


Penso que va ser una classe molt profitosa i divertida en la qual varem poder conèixer coses noves, practicar unes altres... així com,  conèixer noves noticies i una mica més als nostres companys encara que ja portem uns anys junts.

No hay comentarios:

Publicar un comentario