A la classe d’avui
varem realitzar dos tallers.
En primer lloc, varem
realitzar el taller de cançons de falda infantils, per tant eren per a nadons,
en canvi, al taller anterior varem aprendre cançons per a nens més grossos, de
a partir de cinc anys.
Ens ficarem en
rotllana i na Natalia i Ana Bonet ens varen mostrar i cantar cançons infantils,
les quals cantàvem amb elles. Algunes d’aquestes cançons eren:
- Ballmanetes.
“Ballmanetes, toca
galtetes,
toca-les tu, que
les tens boniquetes.
La ball, ball, la
cueta de la gallina;
la ball, ball, la
cueta del nostre gall.
Nostre gall és
cantador ,
canta de dia, canta
de dia.
Nostre gall és
cantador,
canta de dia i de
nit no.”
- Aquest és el pare...
“Aquest és el pare,
aquesta és la mare,
aquest fa les
sopes,
aquest se les menja
totes,
i aquest fa: piu,
piu,
que no n’hi ha pel
caganiu?”.
3. L’elefant amb
bicicleta.
“Mireu, allà dalt,
amb els estels què
hi ha!
És un gros animal,
que amb bicicleta
va.
És un elefant,
i doncs, què us
penseu?
Té una cua al
darrera
i una trompa al davant.”
Va
ser un taller molt divertit, a més a més, varem aprendre i intercanviar cançons
infantils entre nosaltres i practicar les que ja coneixíem. Penso que és un
recurs necessari com a futures mestres ja que a través de les cançons els
infants aprenen moltes coses, a la vegada que es diverteixen.
A la
segona part de la classe, varem realitzar el taller de dinàmiques de grup. Aquest
taller el varen fer na Nieves, na Cira i n’Anna Arabí.
Va
començar na Nieves fent la dinàmica del petó. Aquesta consistia en ficar-nos en
rotllana i desprès d’una breu explicació de com l’havíem de fer començàrem a
dur-la a la pràctica. Va començar na Nieves donant-li un petó on ella volia al
porquet de peluix i així tots els membres que hi estàvem a la rotllana. Quan va
arribar el porquet imaginari a les mans de na Nieves aquesta ens va dir que havíem
de fer a continuació, que era donar-li un peto al company de la dreta on li havíem
donat el petó al porquet imaginari.
Tot
seguit, na Cira va explicar la seva dinàmica. Aquesta consistia en escriure individualment
en un paper tres desitjos, tres virtuts i tres defectes. Una vegada escrits, el
doblegarem i el ficarem dins un globus el qual varem inflar d’aire (cal dir que
tots els globus eren del mateix color). Quan varem tenir tots els globus
preparats, ens varem ficar en rotlla i amb els ulls tancats llançarem els
globus al centre. A continuació, obrirem els ulls i agafarem un dels globus que
hi havia al mig per desprès explotar-lo i llegir individualment el que ficava
el paper que tenia dins. Tornarem a col·locar-nos en rotllana i un per un,
llegirem el paper que tenia intentant esbrinar a qui pertanyia.
L’última
dinàmica, realitzada per n’Anna, consistia en escriure individualment en un
paper un adjectiu positiu de cadascú dels companys que hi havia a classe incloent
a la professora. Una vegada varem escriure tots els seus adjectius, ens ficarem
en rotllana i n’Anna ens va explicar el que havíem de fer a continuació. Havíem
de sortir d’un en un al mig de la rotllana i cadascú dels membres del cercle
havíem de llegir aquell adjectiu positiu que li havíem ficat a aquell
company/a.
A
continuació d’aquesta, n’Anna ens va fer ficar-nos en fila i passar d’un en un
per veure allò que tenia en una capsa juntament dient-nos una frase pareguda a
aquesta:
“"TU ETS EL PERSONATGE QUE AQUESTES BUSCANT
TU
ETS LA PERSONA MÉS MERAVELLOSA DEL MÓN ... "
Aquestes
varen ser els dos tallers que varem realitzar en aquesta classe, per una banda,
el taller de cançons infantils i per altra banda, el taller de dinàmiques de
grup.
Penso que va ser una classe molt profitosa i divertida en la qual varem
poder conèixer coses noves, practicar unes altres... així com, conèixer noves noticies i una mica més als
nostres companys encara que ja portem uns anys junts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario