En
aquesta classe hem continuat reflexionant ja que, varem dir que les darreres
classes serien per poder reflexionar tant de manera individual com grupal els
diferents aspectes treballats en l’assignatura.
A
la classe es varen comentar moltes coses en relació a l’assignatura, per una
banda, es va comentar totes les vivències positives, emocions, sentiments...
que hem viscut en la realització d’aquesta matèria; punts a millorar, com
també, d’aspectes que ens commouen en aquesta època d’exàmens.
Un
punt que també tractarem va ser l’avaluació a nivell general però cal dir que,
varem fer una autoavaluació centrant-nos en l’assignatura en concret i fins i
tot, parlarem de l’avaluació amb els infants.
Desprès
d’exposar tots els nostres punts de vista, arribarem a la conclusió que no hem
d’emprar l’avaluació com un document on es fica una nota quantitativa
específica a cada infant, si no que, s’ha de fer un seguiment de cada nen,
observant què ha après durant tot el procés, valorant l’esforç, l’interès, la
implicació, etc.
Per
tant, l’avaluació no ha de ser una etiqueta que es posa a cada nen, si no com
una guia que ens ajuda, tant a infants com a docents, per poder avançar junts.
D’aquesta manera, l’avaluació ha de ser un recurs més, per prendre decisions
sobre allò que estem fent, saber si ho estem fent bé, etc.
Una
altra cosa que es va dir a classe, i que estic totalment d’acord és que,
realitzant aquesta assignatura a més a més, d’aprendre uns dels altres i compartir
el nostre temps, el més important és que hem gaudint fent aquesta, ja que ha
set un espai on hem compartit moltes coses en grup . Per tant, ha set una
assignatura on hem après a treballar conjuntament tota la classe, a gaudir d’allò
que estem aprenent i compartint i a conèixer el millor de cadascú.
Desprès
de reflexionar una estona, la professora Carmen ens va recomanar veure uns
vídeos que, sense tractar específicament sobre el treball per projectes, ens
poden ajudar a reflexionar sobre l’educació en general i a respondre a les
preguntes proposades anteriorment, a més a més, de plantejar-nos d’altres
noves.
A
continuació, us deixo les adreces dels vídeos:
El fenomen Finlandès:
L’educació prohibida:
No hay comentarios:
Publicar un comentario