sábado, 19 de enero de 2013

Desena classe: Continuem reflexionant.


En aquesta classe hem continuat reflexionant ja que, varem dir que les darreres classes serien per poder reflexionar tant de manera individual com grupal els diferents aspectes treballats en l’assignatura.

A la classe es varen comentar moltes coses en relació a l’assignatura, per una banda, es va comentar totes les vivències positives, emocions, sentiments... que hem viscut en la realització d’aquesta matèria; punts a millorar, com també, d’aspectes que ens commouen en aquesta època d’exàmens.
Un punt que també tractarem va ser l’avaluació a nivell general però cal dir que, varem fer una autoavaluació centrant-nos en l’assignatura en concret i fins i tot, parlarem de l’avaluació amb els infants.

Desprès d’exposar tots els nostres punts de vista, arribarem a la conclusió que no hem d’emprar l’avaluació com un document on es fica una nota quantitativa específica a cada infant, si no que, s’ha de fer un seguiment de cada nen, observant què ha après durant tot el procés, valorant l’esforç, l’interès, la implicació, etc.
Per tant, l’avaluació no ha de ser una etiqueta que es posa a cada nen, si no com una guia que ens ajuda, tant a infants com a docents, per poder avançar junts. D’aquesta manera, l’avaluació ha de ser un recurs més, per prendre decisions sobre allò que estem fent, saber si ho estem fent bé, etc.

Una altra cosa que es va dir a classe, i que estic totalment d’acord és que, realitzant aquesta assignatura a més a més, d’aprendre uns dels altres i compartir el nostre temps, el més important és que hem gaudint fent aquesta, ja que ha set un espai on hem compartit moltes coses en grup . Per tant, ha set una assignatura on hem après a treballar conjuntament tota la classe, a gaudir d’allò que estem aprenent i compartint i a conèixer el millor de cadascú.

Desprès de reflexionar una estona, la professora Carmen ens va recomanar veure uns vídeos que, sense tractar específicament sobre el treball per projectes, ens poden ajudar a reflexionar sobre l’educació en general i a respondre a les preguntes proposades anteriorment, a més a més, de plantejar-nos d’altres noves.

A continuació, us deixo les adreces dels vídeos:

El fenomen Finlandès:



L’educació prohibida:







No hay comentarios:

Publicar un comentario